אושר הסדר הטיעון: שישה חודשי מאסר על תנאי וקנס לח"כ חיים כ"ץ

אליהו גרין 2 Comment on אושר הסדר הטיעון: שישה חודשי מאסר על תנאי וקנס לח"כ חיים כ"ץ

לאחר שהורשע ב"קשירת קשר להשגת מטרה כשרה באמצעים אסורים": בית המשפט גזר על כ"ץ עונש של שישה חודשי מאסר על תנאי וקנס בסך 75 אלף ש"ח, אך לא הטיל עליו קלון

ח"כ חיים כץ צילום: פלאש 90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

בית משפט השלום בראשון לציון אישר לפני זמן קצר את ההסדר שנחתם בין הפרקליטות לח"כ חיים כ"ץ וגזר עליו עונש של שישה חודשי מאסר על תנאי וקנס בסך 75 אלף ש"ח. בית המשפט לא הטיל עליו קלון.

כץ הודה והורשע בקשירת קשר להשגת מטרה כשרה באמצעים אסורים, בעקבות חוק שקידם לפני כעשור לטיפול בתופעת "התספורות" במשק.

נשיאת בית משפט השלום בראשון לציון השופטת, עינת רון אמרה בגזר הדין: "בעצם זימונו של בן ארי לוועדה לא היה פסול. התקיימו דיונים עניינים לאישור החוק. יש מקום לכבד את ההסדר. אין מדובר במרמה או/ ו בהפרת אמונים ואף לא בניגוד אינטרסים שכן על פי עובדות כתב האישום שהוגש מדובר באי קיום חובת הגילוי הנאות. אין להתעלם מכך שהמעשים נעשו במסגרת קידום לתיקון חוק שעתיד היה להיטיב עם הציבור הרחב ולתקן עיוותים".

במסגרת הטיעונים לעונש נימקה התביעה את נסיבות ההסדר והבהירה כי ח"כ חיים כץ "ביקש לקדם חקיקה ראויה. במעשיו לא דבק קלון ולא היה בהם פן של שחיתות או דופי".

ח"כ חיים כץ בירך על ההחלטה: "בית המשפט פסק בצדק שבמעשי אין קלון. קביעה זו מצטרפת להחלטת בג"ץ לדחות על הסף טענות נגד הסדר הטיעון שנחתם. קידמתי חוק שהטיב עם כלל ציבור המשקיעים, לא היה לי או למי ממקורבי רווח אישי מהחקיקה. הודתי בלב לא קל במטרה להמשיך לשרת נאמנה את אזרחי ישראל ולשים מאחורי את העננה שליוותה אותי בשנים האחרונות וגבתה מחיר אישי וציבורי יקר".



2 תגובות

מיין תגובות
  1. 2

    כ"כ הרבה הסדרי טיעון
    מענין למה?

  2. 1

    ורק לליכודניקים ולש"ס